označit si Událost na Facebook
Organizuje ScioŠkola Zlín ve spolupráci s Živý Zlín.
7. 3. | 17:30
již proběhlo - video z přednášky viz níže
K čemu je dobrá znalost cizího jazyka v době Google Translate a AI? Do jaké míry může ovlivnit typ školy a pedagogického přístupu rozvoj jazykových kompetencí u dětí? Jak najít motivaci ke studiu cizího jazyka? Jak se učit cizí jazyk tak, aby to dávalo smysl?
-------
Broňa je bývalý učitel gymnázia nominovaný na Zlatého Ámose, úspěšný youtuber a podnikatel. Svým inovativním a pozitivním přístupem dokázal nadchnout širokou veřejnost pro učení angličtiny. Je autorem několika knih, karetních her, stovek individuálních online kurzů AJ a zakladatelem online jazykovky. Jeho dyslexie, dysgrafie a dysortografie mu nezabránila jít za svým snem a stát se guru mezi učiteli a lektory angličtiny nejen v ČR, ale i za jejími hranicemi.
16. 3. | 17:30
16. 3. v 17:30 se připojte on-line ZDE
Děti se na českých základních školách učí spoustu zbytečného balastu, který rychle zapomínají. Jak naléhavá je potřeba důkladné revize tohoto zastaralého systému? Lze to provést relativně snadno, pokud by k tomu byl dostatek vůle. Měl by minimum např. z češtiny navrhovat třeba chemik? A minimum z chemie naopak češtinář? Rozhodujícím principem má být snaha poskytnout dětem informace a dovednosti nutné pro správné pochopení toho, jak funguje svět kolem nich, jak příroda, tak společnost.
--------
Václav Hořejší je držitelem ocenění „Česká hlava 2020” (česká nobelovka)
Poslední dva roky jsme mohli prof. Václava Hořejšího vídat téměř každý den na televizní obrazovce, kde se jako odborník vyjadřoval k problematice související s pandemií Covid-19. Je totiž imunologem. Od roku 1977 působí v Ústavu molekulární genetiky Akademie Věd ČR v oboru molekulární imunologie. Je však také pedagogem - od roku 1987 přednáší na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. Své názory na vzdělávání představil například v článku "Bulimický" vzdělávací systém (k přečtení zde). Pandemie nám ukázala, že jsme ve využívání možností, které umožňují a podporují vzdělávání, stále dost pozadu. Jsou změny v našem (především) základním školství opravdu tak složité? Nestačilo by použít selský rozum a inspirovat se v zahraničí, kde už leccos vyřešili i za nás? I o tom bude prof. Václav Hořejší mluvit nejen proto, že jeho vnoučata žijí v zahraničí.